iKLaN

Friday, October 8, 2010

Gen2.. Neo... 2004-2008... Safety Recall





Salam smua.. hari ini dlm sejarah..
Proton memanggil smula smua model Gen2 & Neo yg dikeluarkan pd 2004-2008 utk mengganti / memperbaiki 'clock spring' yg boleh menjejaskan keselamatan pengguna bg kedua2 model tersebut..

'Clock spring' menyambungkan beberapa suis dan beg udara kepada peralatan seperti radio, hon dan kawalan ‘cruise’.

Ujian rutin Proton mengenal pasti kerosakan pada ‘clock spring’ menyebabkan bunyi geseran dalam stereng, hon berbunyi atau lampu kereta terpasang sendiri, kerosakan suis kawalan audio dan dalam kes lebih serius boleh menyebabkan pelepasan beg udara di bahagian pemandu.

Pemilik kenderaan yang terbabit boleh menghubungi mana-mana pusat servis Proton yang sah untuk membuat temu janji bagi mendapatkan pemeriksaan percuma.

Menurut Proton, semua kos buruh dan peralatan yang berkaitan penggantian ‘clock spring’ akan disediakan tanpa caj di pusat sah Proton di seluruh negara.

Proton akan menghantar surat kepada pelanggan yang terbabit untuk memaklumkan mereka mengenai perkara itu atau menelefon mana2 pusat servis Proton seluruh negara utk pengesahan.

Pada masa sama, Proton membuka laman web khusus, www.protonaftersales.com untuk membantu pelanggan menyemak tahun pengeluaran kenderaan masing-masing.

1 comment:

  1. info yg sgt berguna. tima kasih. gen-2 ayah den nk kena cek tuh.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails