iKLaN

Tuesday, August 10, 2010

Slamat Bposa...

puasa


Di kesempatan ini, Teman sefamili mngucapkan Selamat Berpuasa & menunaikan ibadah2 sunat yg lain di bulan Ramadhan kali ini.. Utk tatapan Teman & rakan2 skalian, Teman sisipkan niat sahur (kot2 dah lupa plak niat nyer)



Niat Puasa Ramadhan

Lafaz niat untuk sebulan puasa
niatsebulanpuasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala
Lafaz niat puasa (harian)
niatharianpuasa
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala





NIAT BERBUKA PUASA

Maksudnya: "Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang"



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails